onsdag 1. desember 2010

Endelig desember

Da har endelig julemåneden igang!
Jeg elsker denne tiden; forventningsfulle barn, ønskelister, tenne lys, fyr i peisen, baking osv.
Tobias på ni sa gjentatte ganger i går at han gledet seg til i dag for da skulle de trekke kalender.


Kasper på den andre siden kunne ikke brydd seg mindre om kalenderen hjemme, for i barnehagen skulle det første pepperkakehjerte trekkes til ett av barna.... forhåpningene var store om et hjerte!
Med litt småskuffelse i stemmen spurte Tobias en gang til om han ikke gledet seg til å henge opp den første figuren i kalenderen hjemme. "Eg huskar ikkje hvordan man gjør det" svarte Kasper. "Eg skal vise deg i morgen" svarer storebror.
De var så søøøøte når de da sto opp i dag og storebror fortalte nøye hvordan dette skulle gjøres og lot lillebror gjøre det.
Nissemor og Nisssefar hadde tradisjon tro også gave med til begge to i dag.


Ettersom det er onsdag i dag er kardemommebarna hos pappaen sin i dag, å ho mor har brukt dagen til å leke ekte husmor sammen med sin gode veninne.
Vi har bakt lefser! Ja. Vi bakte lefse!
Første gang for alt:)

Endelig fikk jeg brukt den fine nye kjevlen min som jeg kjøpte i Hellas i september.
Den er laget av oliventre og er veldig fin.

Her er resultate av bakingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar