søndag 19. desember 2010

Oldemors brunost og bursdagsfeiring

Søndag og 4.lys skal tennes. I dag er det bare meg her hjemme så det blir ikke lest noe adventsvers i dag av eldstemann.
I går hadde vi storslått feiring her i heimen! Kasper ble 4år!
Hipp hipp hurra for sjønningen min:)
Han hadde sitt første barneselskap med 4gjester pluss storebror.
Familien hadde vi på besøk etter barneselskapet.
Kasper hadde det strålende å det er det beste av alt!

I dag er det helt rolig her hjemme, noe som står i stor kontrast til gårsdagen.
Guttene ble med pappaen sin hjem i går etter selskapelighetene, så da er det bare meg her hjemme.
Jeg hadde bastemt meg for å bruke dagen til brunost. Ja! Brunost!
For ei tid tilbake fikk jeg en brunostoppskrift av min kusine. Dette skal være så godt som den oppskriften min oldemor brukte når hun laget brunost når vi var små!.
Kluet her er å la det koke!


Å koke....

...å koke!


Så kjører man det food prosessoren...


... å har den oppi bokser for å forme den.

Nå er hvis planen å la den ligge pakket inn og opp på loftet noen dager/uker så er den hvis klar!
Krysser fingrene for at jeg kjenner smaken av barndommen min!
Gleder meg til å prøve den om ei stund!

Ha en strålende siste uke før Jul.
Her begynner det meste å bli klart til jul.
Min snille mor kom innom i dag med juletre til meg, så da er det bare å vente å se:)

klem fra
Kardemomme mamma







1 kommentar:

  1. Så gøy med brunost! Har aldri prøvd det før.....kanskje jeg burde? Takk for innføring! Hege

    SvarSlett