torsdag 21. april 2011

sykkeltur....

Påske er kyllinger!? og egg?! og harer?! hvorfor????
Hva har disse tingene med påske å gjøre?

Også vi pynter med disse gjenstandene.
Her er noe av det ungene har bragt til vårt ringe hjem.

Tosdag er den perfekte dagen for sykkelfikseri.
Ikke at det er vår vanlige torsdagsaktivitet, men heler noe som må gjøres når de har stått en hel vinter i garagen. Som sagt, ikke spesielt god på sykler... så det ble en del ****pip***pip- ord. Faktisk så fant jeg ut at det var best at ungene lekte i hagen mens jeg prøvde meg på sykklene.
Tobias sin fikk luft i dekkene eter en stund, men min sykkel var jo umulig å få noe luft i....
Her var det bare å komme seg til en bensinstasjon før naboene begynte å reagere på all ***pip-ingen min.
Etter en liten dose skepsis fikk vi Kasper med på å sitte i sykkelsete, å vi satte av sted til nermeste bensinstasjon (ca 3km)



Vel framme måtte vi ha oss en is og en pust i bakken.
På vei hjem igjen var vi så fornøyd med luften i dekkene og at sykkelen ikke hadde tippet over ende(les:Kasper)
at vi møtte prøve sykklene litt mer. Vi bestemte oss for å stikke en tur innom Edvard og Nina (som foresten ikke var hjemme grunnet alderdom).

Komponisthytten til Edvard Grieg
inni hytten til Edvard

Men Edvart og Nina liker ikke at vi sjøbader... heler liker de ikke sol? hvorfor vet jeg ikke, men kanskje de var litt av den dystre typen?
Vi fikk til og med tid til og leke litt gjemsel:)
Det vi ikke hadde tenkt på var at etter en slik sykkeltur får man vondt i rumpen...


klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar